IMG_2786

Öğrenciler AB’yi Öğreniyor Projesi’nin Brüksel Çalışma Ziyareti çok verimli geçti. 30 Ağustos’ta başlayan ziyaret programı, 5 Eylül’de sona erdi.

Ziyaretin ilk durağı Yunus Emre Türk Kültür Merkezi’ydi. Kültür merkezi müdürü Rahmi Göktaş,  merkezin kuruluş amacını ve faaliyetlerini anlattı. Yrd. Doç. Dr. Abdulhalim İnan ve koordinatör öğretmen M. Kemal Aydın ise ekibe Belçika ve eğitim sistemiyle ilgili bilgileri aktardılar.

Ardından Türkiye Daimi Temsilciliği ziyaret edildi. Müsteşar Zeynep Gündüz, ekibe Avrupa Birliği hakkında ayrıntılı bilgi verip Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne girmesi halinde nasıl gelişmeler olabileceğini anlattı. Ayrıca Avrupa Birliği üyesi ülkelerin Türkiye’ye, Türkiye’nin ise bu ülkelere bakış açısını aktardı.

Türkiye Daimi Temsilciliğinden sonra, Büyük Meydan’a (Grand Place) yüründü. Yürüyüş sırasında görülen yerler şöyle: Belçika Federal Parlamentosu, Belçika Kraliyet Sarayı, Müzik Enstrümanları Müzesi, Kraliyet Güzel Sanatlar Müzesi, Meslekler Parkı, Brüksel Başkent Bölgesi Parlamentosu, Manneken Pis (İşeyen Çocuk) Heykeli, Grand Palace, Galeri de La Reine.

Ziyaretin ikinci günü ilk olarak Parlamenterium’a gidildi. Parlamenterium ziyaretçi merkezi gezildi. Ziyaretçi merkezinin ilk bölümü AB tarihi ve genişleme süreci ile ilgiliydi. Burada fotoğraflar, slayt gösterileri, sesli anlatımlar yardımıyla AB genişleme süreci, yapılan anlaşmalar ve AB tarihi hakkında bilgi sahibi olundu. Ziyaretçi merkezinin ikinci bölümünde ekip, Avrupa Parlamentosu gruplarını ve milletvekillerini tanıdı. Buradaki grupların özelliklerini ve hangi değerleri savundukları öğrenildi. Üçüncü bölümde 360 dereceli salonda parlamento çalışmaları hakkında bilgilendirme filmi izlendi.

Parlamenterium’dan sonra Doğa Bilimleri Müzesi’ne gidildi. Ekip, ilk olarak insanın gelişim süreci hakkında bilgi veren heykeller ve fosilleri inceledi. Daha sonra dinozorların gelişimi, türleri ve nesillerinin tükenmesi hakkında bilgi sahibi olunarak gerçek kemik kalıntıları, örnek heykel ve maketleri gözlemlendi. Son olarak kuşlar ve sürüngenler bölümünde nesilleri tükenmiş ve değişmiş türler öğrenildi.

Sonraki durak, Brüksel’in önemli simgelerinden olan Atomium’du. Ekip, Atomium hakkında bilgi edindi. Atomium ziyaretinden sonra Mini Europe Açık Hava Müzesi gezildi. Burada ekip, AB’ye bağlı olan tüm ülkelerin önemli ve tarihi simgelerinin minyatürlerini görme fırsatı buldu. Özellikle müzenin animasyonlu ve sesli bölümleri öğrencilerin dikkatini çekti.

Ziyaretin üçüncü günü Hollanda’nın Maastricht kentinde bulunan  Maastricht Üniversitesi’ne gidildi. Üniversitede ekibi Asistan Profesör Heidi Muerer karşıladı. Heidi Muerer ve üniversite öğrencisi Wicke Van Den Broek, Maastricht Üniversitesi tarihi, öğrenim koşulları ve Maastricht hakkında genel bir sunum yaptı. Türk eğitim sistemi ile Hollanda eğitim sistemi ve öğrenim koşulları arasındaki farklar konuşuldu, nasıl işbirliği yapılabileceği tartışıldı.

Ardından Maastricht kenti gezildi.  Gülen yerler şöyle: Vrijthof Meydanı (St. Servaas Bazilikası ve St. Jan Kilisesi), Boekhandel Dominicanen Kitabevi (kitabevine dönüştürülmüş tarihi kilise), Fons Olterdissen Anıtı (Maastricht lehçesinde eserler vermiş olan şairin heykeli), Stadspark ve Aldenhofpark (Jeker Nehri etrafındaki iki büyük park; çeşitli modern sanat eserleri), ortaçağdan kalma Şehir Surları ve Helpoort (yerel rehberce kent tarihinin harita eşliğinde anlatımıyla), Bisschopsmolen (Su değirmeni ve fırın), Onze Lieve Vrouwplein (Paris tarzındaki kafelerin olduğu meydan), Onze Lieve Vrouw Bazilikası, Wolfstraat (Alışveriş Caddesi), VVV (Turist Bilgi Merkezi ), Markt Meydanı (geleneksel pazarların kurulduğu meydan), Belediye Konağı, Maas Nehri üzerindeki tarihi köprü (St. Servaas Köprüsü).

Ziyaretin dördüncü günü Avrupa Komisyonu’na gidildi. Yetkili Mauro Galluccio tarafından ekibe Avrupa Birliği ve Avrupa Komisyonu tarihi, Avrupa dilleri, Avrupa Günü, Avrupa Komisyonu’nun çalışma sistemi ve çalışanları hakkında sunum yapıldı. Galluccio, Avrupa Birliği Temel İlkeleri’ni tek tek açıklayarak gruba sorular yöneltti. Özellikle son dönemdeki ekonomik kriz ve göç sorununa ilişkin soruları cevapladı. Türkiye’nin katılım sürecine olan desteğini anlatarak hangi adımların izleneceğini aktardı.

Bir sonraki durak Avrupa Gençlik Forumu idi. Halkla iletişimden sorumlu Sarah Farndall, Avrupa Gençlik Forumu’nun tarihi, işleyişi ve faaliyetlerini aktardı.

Ardından Arcdetriumph (zafer takımı anıtı) ziyaret edildi. Ekip, buradaki savaş sanatları müzesini gezerek hem Belçika tarihi hem de savaşlarda kullanılan malzemeler hakkında bilgi sahibi oldu. Ardından araba müzesine geçilerek klasik arabalar görüldü.

Ziyaretin son günü önce Selimiye Camii’ne gidildi. Bu ziyaretten sonra Marie Louise Parkı görülerek Guy Cudell Lisesi’ne varıldı. Yetkililer Hatice Sayın ve Sabiha El Youssfi okul hakkında genel bilgi verdi. Okuldaki Türk asıllı öğrencilerle tanışıldı. Okul gezilerek öğretmen ve öğrencilerle iletişim kuruldu. Bu sırada ekibe Brüksel Eğitim Müşaviri eşlik etti. Okulda sadece bilgisayar dersinde ve kütüphanede teknolojinin kullanıldığı öğrenildi. Meslek lisesi kısmında çocuk bakımı, biçki-dikiş bölümleri görüldü. Uygulamalı dersler hakkında bilgi alınarak Türk eğitim sistemi ile Belçika eğitim sistemi arasındaki farklar tartışıldı.

Ziyaret duraklarının sona ermesinin ardından ekip ülkeye döndü.